Google Tooling | onmisbaar & gratis
Google biedt een aantal tools aan om ervoor te zorgen dat jouw website goed wordt gecrawled en zichtbaar wordt binnen bepaalde zoekwoorden. Veel kun je zelf dirigeren, maar sommige elementen ben je afhankelijk van externe factoren. Dit is afhankelijk hoe goed je jouw SEO hebt ingericht en op welke methode(s) jij laat weten hoe Google jouw site moet indexeren.
Hiervoor heeft Google een aantal gratis tools beschikbaar gesteld. Op deze pagina nemen we deze kort door.
Google biedt een aantal tools aan om ervoor te zorgen dat jouw website goed wordt gecrawled en zichtbaar wordt binnen bepaalde zoekwoorden. Veel kun je zelf dirigeren, maar sommige elementen ben je afhankelijk van externe factoren. Dit is afhankelijk hoe goed je jouw SEO hebt ingericht en op welke methode(s) jij laat weten hoe Google jouw site moet indexeren.
Hiervoor heeft Google een aantal gratis tools beschikbaar gesteld. Op deze pagina nemen we deze kort door.
Google Analytics
Meten = Weten
Een perfecte basis is om Google Analytics mee te laten draaien op je website. Analytics is gratis en eenvoudig te implementeren door middel van het toevoegen van een klein stukje Javscript.
Met Google Analytics kun je exact terugzien hoeveel bezoekers je maandelijks hebt, conversies bijhouden en welk kanaal voor (extra) verkeer zorgt. Welke pagina’s worden veel bezocht en met welke zoekwoorden. Hierdoor krijg je meer inzicht en kun je actie ondernemen. Hierdoor kun je meer conversies krijgen en een hogere CTR (Click-Through-Rate)
Tags: Google, Google Analytics, monitoring, gratis
Google Adwords
Snel, betaalde conversies
Adwords is nog steeds onmisbaar om (meer) conversies te behalen. Het inrichten vraagt wel veel kennis, althans, wanneer je alleen getoond wilt worden op bepaalde zoektermen. Wanneer je te brede zoektermen gebruikt, verdwijnt het budget als sneeuw voor de zon, maar ben je te specifiek, dan vallen het aantal conversies enorm tegen. Een goede mix daartussen is belangrijk en hangt ook af van de bedrijfsstrategie en wat een conversie mag kosten.
Tags: Google, Google Adwords, conversies, betaald
3
Google My Business
Vindbaarheid op bedrijf
Eenvoudigste manier om jouw bedrijf op te laten vallen is het aanmaken van een Google My Business account. Hier kun je additionele informatie over jouw organisatie in kwijt, zoals openingstijden, telefoonnummer en adres. Het mooiste is dat deze direct aan de rechterkant in Google wordt vertoont wanneer er op jouw bedrijfsnaam wordt gezocht.
Tags: Google, Google My Business, additionele informatie, gratis
1
Google Analytics
Meten = Weten
Een perfecte basis is om Google Analytics mee te laten draaien op je website. Analytics is gratis en eenvoudig te implementeren door middel van het toevoegen van een klein stukje Javscript.
Met Google Analytics kun je exact terugzien hoeveel bezoekers je maandelijks hebt, conversies bijhouden en welk kanaal voor (extra) verkeer zorgt. Welke pagina’s worden veel bezocht en met welke zoekwoorden. Hierdoor krijg je meer inzicht en kun je actie ondernemen. Hierdoor kun je meer conversies krijgen en een hogere CTR (Click-Through-Rate)
Tags: Google, Google Analytics, monitoring, gratis